قطعا برنده انتخابات پرشور ریاست جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | ۸ تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای دیگر در راه است + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است پزشکیان در مشهد: اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌اش از دانشگاه اخراج کنند+ فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند معیار‌های انتخاب اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

آسوشیتدپرس: ۶ میلیارد دلار دارایی آزادشده ایران در قطر مسدود نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۹۷۶۹۱
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
آسوشیتدپرس: ۶ میلیارد دلار دارایی آزادشده ایران در قطر مسدود نمی‌شود
در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا طرحی نمادین را برای حمایت از رژیم صهیونیستی مبنی بر بلوکه کردن ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را تصویب کرده، اما خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که جلوگیری از دسترسی ایران به این منابع در قطر، بسیار بعید است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی نمادین در حمایت از رژیم صهیونیستی، طرحی را تصویب کرد که دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های آزادشده این کشور در کره‌جنوبی که به قطر منتقل شده، را محدود می‌کند.

این طرح جمهوری خواهان با هدف روحیه دادن به رژیم صهیونیستی در شرایط شکست از مقاومت فلسطین در پی عملیات طوفان الاقصی مطرح شده است.

جمهوری خواهان کنگره آمریکا، دولت دموکرات حاکم بر این کشور را متهم کرده‌اند که با فراهم کردن دسترسی ایران به دارایی‌هایش، به محور مقاومت کمک کرده است.

طرح جمهوری خواهان برای محدود کردن دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌هایش روز پنج شنبه به وقت محلی با ۳۰۷ رای در مقابل ۱۱۹ رای، تصویب شد.

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در حالی خواهان مسدود کردن ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در قطر هستند که دولت «جو بایدن» اعلام کرده که این دارایی‌ها قرار است توسط ایران فقط صرف نیاز‌های بشردوستانه شود.

آسوشیتدپرس پیش بینی کرد که مجلس سنای آمریکا که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند، طرح جمهوری خواهان برای مسدود کردن دارایی‌های ایران را رد کند.

مقامات ارشد ایران همواره تاکید کرده‌اند که دارایی‌های جمهوری اسلامی در قطر قابل مسدود شدن نیستند و انسداد آن‌ها از کنترل دولت‌های خارجی از جمله آمریکا خارج است.

پیشتر و در پاسخ به ادعا‌های رسانه‌های غربی-عبری، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در خصوص تصمیم آمریکا برای بلوکه کردن ۶ میلیارد دلار پول آزاد شده ایران در قطر گفته بود: ما این موضوع رادر چارچوب سیاست داخلی آمریکا و دعوا‌های سیاسی گروه رقیب می‌دانیم و این گزارش‌ها را غیر معتبر و به دور از واقعیت تلقی می‌کنیم. این رویایی است که تعبیر نمی‌شود.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران افزود: مقامات کنگره و دولت آمریکا همگی کاملا آگاه هستند که نمی‌توانند از توافق عقب نشینی کنند. این پول حقا متعلق به مردم ایران است که دولت جمهوری اسلامی ایران از آن برای تسهیل همه نیاز‌های ضروری و غیر تحریمی ایرانیان استفاده خواهد کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->